|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / PGS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
PGS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Programové struktury
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
50 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KIV/PPA2 a KIV/PT
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Dát studentům ucelenou znalost vlastností významných programovacích jazyků a programovacích paradigmat.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování a předvedení programových úloh během semestru. Získání zápočtu do konce května. Získání alespoň 50% bodů z možných bodů hodnocení zkoušky.
Z důvodu průběžné aktualizace předmětu je pro získání zápočtu při opakovaném zapsání předmětu (viz SZŘ čl. 24 odst. 3) nutné souhlasné vyjádření garanta předmětu.
Upozornění:
Termíny a forma ověřování splnění požadavků mohou být upraveny s ohledem na opatření vyhlášená v souvislosti s vývojem epidemiologické situace v ČR.
|
Obsah
|
1. Vývoj programovacích jazyků, typické vlastností. Programovací paradigmata, prostředky popisu syntaxe a sémantiky.
2. Principy a problémy programování paralelních aktivit. Jazykové konstrukce Javy pro paralelní výpočty.
3. Synchronizace vláken, monitory.
4. Konstrukce knihovny java.util.concurrent.
5. Skriptovací jazyky, úvod do jazyka Python.
6. Prostředky Pythonu pro práci se soubory.
7. Prostředky Pythonu pro práci s XML a DB-API.
8. Logické programování, Prolog.
9. Principy funkcionálního programování.
10. Programovací jazyk Lisp.
11. Porovnání typových systémů, příkazů a podprogramů moderních programovacích jazyků.
12. Porovnání objektově-orientovaných konstrukcí jazyků C, Python a Java.
13. Principy překladu programových struktur.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Zakhour, Sharon. Java 6 : výukový kurz. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1575-6.
-
Základní:
Pilgrim, Mark. Ponořme se do Python(u) 3. Edice CZ.NIC, 2010. ISBN 978-80-904248-2-1.
-
Doporučená:
Sebesta, Robert W. Concepts of Programming Languages. 10. vydání. Addison Wesley, 2012. ISBN 978-0-13-139531-2.
-
Doporučená:
Bieliková, Mária; Návrat, Pavol. Funkcionálne a logické programovanie. Slovenská technická univerzita, 2009. ISBN 978/80/227/3225-3.
-
Doporučená:
Herout, Pavel. Java a XML. České Budějovice, 2007. ISBN 978-80-7232-307-4.
-
Doporučená:
Siebel, Peter. Practical Common Lisp. Apress, 2005. ISBN 978-1-59059-239-7.
-
Doporučená:
Scott, Michael L. Programming Language Pragmatics. Morgan Kaufmann, 2009. ISBN 9780123745149.
-
Doporučená:
Stránky předmětu PGS
(Portál ZČU)
-
Doporučená:
Harms D., McDonald K. Začínáme programovat v jazyce Python. Computer Press, 2008.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Celkem
|
175
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
využívat teoretické poznatky z datových struktur |
využívat teoretické poznatky z diskrétní matematiky |
prokázat znalosti základních pojmů a metod z matematiky, pravděpodobnosti a statistiky |
rozumět principům objektově orientovaného programování v jazyce Java |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
správně rozhodnout, kdy použít jakou datovou strukturu |
na základní uživatelské úrovni používat některé z běžných vývojových prostředí Javy |
sekvenčně programovat v jazyce Java |
popsat algoritmy složitější matematické výpočty |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat principy a výhody či nevýhody programování v různých paradigmatech |
rozumět možnostem tvorby paralelního programu v jazyce Java |
rozumět problémům, které v paralelním programu mohou vzniknout |
popsat základní konstrukce pro skriptovací, logické a funkcionální jazyky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
napsat jednoduchý vícevláknový program v jazyce Java |
řešit typické problémy při psaní paralelního programu |
napsat jednoduché programy ve skriptovacím jazyce, v logickém jazyce a ve funkcionálním jazyce |
vybrat vhodný jazyk pro řešení zadaného problému |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|